Köpvillkor

1. KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi har bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt via e-post. Var därför noga med att ange en korrekt e-postadress. Om du inte har fått någon orderbekräftelse, kontrollera först din skräpkorg. Kontakta därefter oss via mail. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta via mail eller sms. Vi har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Om du vill göra ett byte skickar du tillbaka den felaktiga produkten och lägger en ny order. Vi krediterar den felaktiga varan när den är oss tillhanda.

Vi beskriver i text och bild så utförligt vi kan hur produkterna ser ut och vad som ingår i priset. Om du undrar över något eller saknar någon information, vänligen kontakta oss med eventuella frågor via mail innan du lägger din beställning.

2. PRIS

Priserna är i SEK. I priserna ingår moms med 25%.

3. FRAKT

Frakt tillkommer på alla beställningar baserat på försändelsens vikt. Frakten beräknas i varukorg och kassa. Vi skickar med PostNord. Försändelsen levereras till ditt närmaste postombud. För ej uthämtade paket faktureras en avgift på 300 kr.

Eventuell returfrakt står du för själv. Skicka med valfritt bolag. Se till att paketet är spårbart och väl emballerat. Observera att returer som ej skickas spårbart kan vid ett eventuellt försvinnande inte krediteras.

Du som kund ansvarar för att produkten du beställer överensstämmer med det du önskar. Om du returnerar en vara återbetalas frakten endast vid retur av skadad eller felaktigt skickad vara.

4. BETALNINGSVILLKOR

Vi erbjuder betalning via Swish, PayPal, Stripe och betalning via plusgiro/bankgiro.

Ange alltid ditt ordernummer som referens vid betalning via Swish. Vi börjar behandla din beställning så snart din betalning registrerats, dock endast under ordinarie kontorstider. Beställningar hanteras och skickas endast under helgfria vardagar. Meddela gärna om det är extra bråttom. Swish betalas till nr 0739777370. Vill du betala med PayPal eller Stripe följer du instruktionerna i kassan. Vid betalning via plusgiro/bankgiro börjar vi behandla din beställning så snart din inbetalning tagits emot och registrerats.

5. LEVERANSER

Vi hanterar och skickar alla leveranser under helgfria vardagar under ordinarie kontorstider. Vi skickar i huvudsak via PostNord till ditt närmaste postombud.

7. TRANSPORTRISKEN

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. SKADAT GODS

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka till mail hej@rallyskyltar.se.

9. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/Öppet köp betalar kunden frakten.

Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i obrukat och oskadat skick. Om du har fått hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

Du som kund ansvarar för att produkten du beställer överensstämmer med det du önskar. Kontakta oss om du undrar över något innan du beställer. Om du ångrar ditt köp återbetalas endast varans värde.

10. RETURER

Om du vill returnera en vara måste den vara i obrukat skick. Returfrakt står du för själv. Skicka med valfritt bolag. Se till att paketet är spårbart och väl emballerat. Observera att returer som ej skickas spårbart kan vid ett eventuellt försvinnande inte krediteras. Du som kund ansvarar för att produkten du beställer överensstämmer med det du önskar. Kontakta oss om du undrar över något innan du beställer. Om du returnerar en vara återbetalas endast varans värde.

10. REKLAMATIONER

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post inom en vecka. Spara alltid originalemballage och betalningsbekräftelsen. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du som privatperson har 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. ÅTERBETALNINGAR

Återbetalningar sker via Swish till ditt Swish-konto. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

https://www.konsumentverket.se
https://www.arn.se