Köpvillkor

1. KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi har bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt via e-post. Var därför noga med att ange en korrekt e-postadress. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta via mail eller telefon. Vi har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Om du vill göra ett byte skickar du tillbaka den felaktiga produkten och lägger en ny order. Vi krediterar den felaktiga varan när den är oss tillhanda.

2. PRIS

Priserna är i SEK. I priserna ingår moms med 25%.

3. FRAKT

Frakt tillkommer på alla beställningar baserat på försändelsens vikt. Frakten beräknas i varukorg och kassa. Vi skickar med PostNord. Försändelsen levereras till ditt närmaste postombud. För ej uthämtade paket faktureras en avgift på 300 kr.

Eventuell returfrakt står du för själv. Skicka med valfritt bolag. Se till att paketet är spårbart och väl emballerat.

4. BETALNINGSVILLKOR

4.1 Förskottsbetalning och SWISH

Ange alltid ditt ordernummer som referens vid betalning i förskott eller via Swish. Så fort betalningen finns på vårt konto börjar vi behandla din beställning. Beställningar hanteras och skickas under helgfria vardagar. Meddela gärna om det är extra bråttom. Förskottsbetalning betalas till pg 405 43 24-1. Swish betalas till nr 0739777370.

5. LEVERANSER

Vi hanterar och skickar alla leveranser under helgfria vardagar. Vi skickar i huvudsak via PostNord till ditt närmaste postombud. Meddela gärna om du vill hämta hos ett speciellt utlämningsställe i meddelanderaden i samband med beställningen.

7. TRANSPORTRISKEN

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. SKADAT GODS

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka till mail hej@rallylydnadsskylter.se.

9. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/Öppet köp betalar kunden frakten.

Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i obrukat och oskadat skick. Om du har fått hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

10. REKLAMATIONER

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post inom en vecka. Spara alltid originalemballage och betalningsbekräftelsen. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du som privatperson har 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. ÅTERBETALNINGAR

Återbetalningar sker via Swish till ditt Swish-konto eller till det bankkonto som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

https://www.konsumentverket.se
https://www.arn.se